Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
Uchwała Nr XLIX/365/06
Rady Miejskiej w Głuchołazach
z dnia 18 października 2006 r.
Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków(Dz. U. Nr 72 poz.747, z 2002 r. Nr 113 poz. 984, z 2004 r. Nr 96 poz. 959, Nr 173 poz. 1808, z 2005 r. Nr 85 poz. 729, Nr 130, poz. 1087), Rada Miejska w Głuchołazach uchwala, co następuje:
Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Uchwala się Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Głuchołazy, zwany dalej Regulaminem, dotyczący usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz usług zbiorowego odprowadzania ścieków, realizowanych przez „Wodociągi” Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością, zwaną dalej Przedsiębiorstwem.
§ 2.
1. Ilekroć w Regulaminie używa się określenia ustawa należy przez
to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu
w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U. Nr 72 poz. 747
z późn. zm.).
2.Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
1) instalacja wodociągowa - system zapewniający rozprowadzenie wody
do poszczególnych odbiorników na terenie
2) instalacja kanalizacyjna - system zapewniający zebranie
i odprowadzenie do kanalizacji zewnętrznej ścieków powstających
na terenie budynku,
3) zawór główny - zawór usytuowany bezpośrednio za wodomierzem
głównym, będący granicą własności sieci wodociągowej,
4) podlicznik - wodomierz zainstalowany na sieci wewnętrznej odbiorcy
głównego za wodomierzem głównym, stanowiący element sposobu
rozliczeń wewnętrznych zużycia wody w trybie podzielnika kosztów.
3. Pojęcia inne od zdefiniowanych w ust. 2 pkt 1- 4 Regulaminu zgodne
są z definicjami awartymi w ustawie.
§ 3.
Przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w oparciu o zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, udzielone decyzją Zarządu Miejskiego
w Głuchołazach z dnia 29 kwietnia 2002 r. znak IRG-III-7626-1/02.
Rozdział II
w zakresie dostarczania wody i odprowadzania.
§ 4
1. Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić następujący minimalny
poziom świadczonych usług:
1) minimalne ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku
przed każdym punktem czerpalnym wody nie może być mniejsze
niż 0,05 MPa,
2) maksymalne ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku
przed każdym punktem czerpalnym wody nie może być wyższe
niż 0,6 MPa,
3) woda dostarczana do spożycia przez ludzi musi być bezpieczna
dla zdrowia i nie może zawierać substancji stanowiących zagrożenia
dla zdrowia ludności,
4) spełnienie warunków wprowadzania ograniczeń dostarczania wody,
w przypadku wystąpienia jej niedoboru. Dziennik Urzędowy
Województwa Opolskiego Nr 80 - 4974 - poz. 2406.
2. Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić obsługę techniczno-
eksploatacyjną przyłącza na warunkach określonych w umowie.
3. Jeżeli w trakcie eksploatacji przyłącza wodociągowego lub
kanalizacyjnego, będącego w posiadaniu Odbiorcy,
powstaniezagrożenie istotnego obniżenia poziomu usług świadczonych
przez Przedsiębiorstwo, Odbiorca jest zobowiązany do niezwłocznego usunięcia przyczyn zagrożeń.
4.W przypadku, gdy Odbiorca nie usunie zagrożenia, pomimo wezwania ze strony Przedsiębiorstwa, ma ono prawo podjąć wszelkie działania zmierzające do usunięcia zagrożenia.
§ 5.
Przedsiębiorstwo jest obowiązane do regularnego informowania Burmistrza Głuchołaz o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
Rozdział III
§ 6.
1. Podpisanie umowy z Odbiorcą następuje po uprzednim złożeniu przez
niego pisemnego wniosku o zawarcie umowy oraz dokumentów
niezbędnych do jej zawarcia.
2. Postanowienia umów zawieranych przez Przedsiębiorstwo z Odbiorcami
nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron, wynikających
z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych wydanych na podstawie
ustawy oraz postanowień niniejszego Regulaminu.
3. Odbiorca usług składa do Przedsiębiorstwa pisemny wniosek
o zawarcie umowy w terminie określonym w warunkach technicznych
przyłączenia, a w przypadku zmiany Odbiorcy usługi, bez konieczności
zmiany pozostałych warunków świadczenia usług, niezwłocznie
po jej wystąpieniu. Ponowne przyłączenie do sieci, po wcześniejszym
odcięciu dostawy wody lub zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego,
następuje po złożeniu przez Odbiorcę wniosku o zawarcie umowy.
4. Przedsiębiorstwo w terminie do 14 dni od daty złożenia wniosku,
przedkłada Odbiorcy do podpisu projekt umowy.
5. Postanowienia ust. 3 i 4 mają odpowiednie zastosowanie również
w przypadku składania przez właściciela/zarządcę budynku
wielolokalowego wniosku o zawarcie umów z osobami korzystającymi
z lokali.
6. Wniosek, o którym mowa w ust. 5, powinien zawierać w szczególności:
1) wskazanie osoby lub osób korzystających z lokali , określenie tytułu
prawnego do zajmowanego lokalu oraz pisemną zgodę osoby lub
osób na zawarcie umowy,
2) oświadczenie wnioskodawcy o poinformowaniu osób korzystających
z lokali o zasadach rozliczania różnic wskazań między wodomierzem
głównym a sumą wskazań wodomierzy zainstalowanych przy
punktach czerpalnych wody oraz o obowiązku ponoszenia
na rzecz Przedsiębiorstwa dodatkowych opłat wynikających z taryf
za dokonywane przez Przedsiębiorstwo rozliczenie,
3) schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku
wielolokalowym za wodomierzem głównym wraz z określeniem
lokalizacji wszystkich punktów czerpalnych.
7. Integralną częścią umów z dostawcami ścieków wprowadzającymi
ścieki przemysłowe są umowy dotyczące dopuszczalnych warunków
i stężeń zanieczyszczeń, jakim powinny odpowiadać ścieki
wprowadzone do sieci kanalizacyjnej.
§ 7.
1. Umowa może być zawarta na czas nieokreślony lub określony.
2. Umowa zawarta na czas określony ulega rozwiązaniu z chwilą upływu
czasu, na jaki została zawarta.
3. Rozwiązanie umowy może nastąpić za porozumieniem stron,
z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego w umowie
i na skutek odstąpienia Przedsiębiorstwa od umowy.
4. Rozwiązanie przez Odbiorcę umowy za wypowiedzeniem następuje
poprzez złożenie pisemnego oświadczenia woli w siedzibie
Przedsiębiorstwa lub przesłania takiego oświadczenia listem
poleconym.
5. Umowa wygasa w przypadku:
1) śmierci Odbiorcy będącego osoba fizyczną,
2) utraty przez Odbiorcę prawa do korzystania z nieruchomości,
3) zakończenia postępowania upadłościowego w celu likwidacji
lub likwidacyjnego strony będącej przedsiębiorcą,
4) utraty przez Przedsiębiorstwo zezwolenia na prowadzenie
działalności.
6. Umowa zawarta z osobą korzystającą z lokalu w budynku
wielolokalowym wygasa poza przyczynami, wskazanymi w ust. 5, również
w razie wygaśnięcia umowy zawartej przez Przedsiębiorstwo
z właścicielem lub zarządcą nieruchomości, w której znajduje się lokal.
7. Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy skutkuje zastosowaniem przez
Przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających dalsze
korzystanie z usług.
Rozdział IV
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 8.
1. Strony określają w umowie okres rozliczeniowy oraz
skutki niedotrzymania terminu zapłaty jak również sposób uiszczania
opłat.
2. Mogą obowiązywać różne okresy obrachunkowe.
3. Podstawą obciążenia Odbiorcy należnościami za usługi świadczone
przez Przedsiębiorstwe jest faktura.
4. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym Odbiorcami
są również osoby korzystające z poszczególnych lokali,
Przedsiębiorstwo wystawia odrębną fakturę dla zarządcy lub właściciela
takiego budynku oraz odrębne faktury osobom korzystającym z lokali.
5. Przedsiębiorstwo wystawia fakturę nie później niż 7 dni od daty
dokonania odczytu. W sytuacji kiedy ilość świadczonych usług jest
ustalana na innej podstawie, niż wskazania wodomierza lub urządzenia
pomiarowego, Przedsiębiorstwo wystawia fakturę nie później niż 7 dni
od końca okresu obrachunkowego.
6. Wejście w życie nowej taryfy nie stanowi zmiany umowy.
7. Stosowanie przez Przedsiębiorstwo cen i stawek opłat wynikających
z nowej, prawidłowo podanej do wiadomości publicznej taryfy, nie
wymaga odrębnego informowania Odbiorców o jej wysokości.
8. Przedsiębiorstwo udostępnia informacje o aktualnie obowiązującej
taryfie lub jej wyciąg zawierający ceny i stawki opłat właściwe dla
Odbiorcy.
Wznowienie dostawy wody i/lub odbioru ścieków, w przypadku odcięcia dostępu do usług wodociągowo – kanalizacyjnych spowodowanego zaleganiem z uiszczeniem opłat za dwa pełnw okresy obrachunkowe następuje po udokumentowaniu przez Odbiorcę uiszczenia należnych kwot .
Rozdział V
Warunki przyłączenia do sieci
§ 10.
1. Osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci
wodociągowej lub kanalizacyjnej składa Przedsiębiorstwu pisemny
wniosek o przyłączenie i określenie warunków przyłączenia.
Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego Nr 80 - 4975 - poz. 2406
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien w szczególności zawierać:
1) dane dotyczące identyfikacji wnioskodawcy,
2) adres podłączanej nieruchomości,
3) rodzaj podłączenia (wodociągowe, kanalizacyjne),
4) formę, termin i sposób płatności za podłączenie,
5) datę i podpis wnioskodawcy.
§ 11.
Do wniosku osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci załącza:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości,
której dotyczy wniosek a w przypadku nieruchomości
o nieuregulowanym stanie prawnym, opis jej statusu prawnego
w stosunku do nieruchomości,
2) aktualną mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości
względem istniejących sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz
innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
1. Przedsiębiorstwo określa warunki przyłączenia i przekazuje je
wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia
wniosku. W przypadkach szczególnych przyłączenie do sieci następuje
na podstawie umowy o przyłączenie, której projekt sporządza
Przedsiębiorstwo.
2. Warunki przyłączenia są ważne dwa lata od dnia ich wydania.
3. Warunki przyłączenia określają:
1) miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej
do instalacji wnioskodawcy,
2) maksymalne dobowe zapotrzebowanie na pobór wody,
3) miejsca zainstalowania wodomierza głównego oraz miejsca
zainstalowania urządzenia pomiarowego liczącego
ilość odprowadzanych ścieków,
4) dopuszczalną ilość i jakość odprowadzanych ścieków,
5) termin ważności warunków przyłączenia.
§ 13.
1. Przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może nastąpić
po spełnieniu warunków przyłączenia, o których mowa w §12,
a w przypadku zawarcia umowy o przyłączenie do sieci, po spełnieniu
warunków w niej określonych.
2. Umowa o przyłączenie do sieci może być zawarta m. in. w przypadkach
związanych z budową sieci lub ich finansowaniem przez składającego
wniosek o przyłączenie. Umowa o przyłączenie powinna
w szczególności określać koszty związane z realizacją
takiego przedsięwzięcia, zasady finansowania i sposób rozliczeń wraz
z wymaganą dokumentacją.
§ 14.
1. Warunki przyłączenia względnie umowa o przyłączenie stanowią
podstawę do rozpoczęcia realizacji prac projektowych oraz budowlano -
montażowych.
2. Określone w warunkach, względnie w umowie o przyłączenie, próby
i odbiory są przeprowadzane przy udziale upoważnionych
przedstawicieli stron.
3. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w ust. 2, są potwierdzane przez
strony w protokołach, których wzory określa Przedsiębiorstwo.
§ 15.
1. Odbiór przyłącza dokonywany jest na podstawie końcowego protokółu
odbioru technicznego według zasad, określonych w warunkach
przyłączenia, względnie umowie o przyłączenie.
2. Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać co najmniej:
1) datę odbioru,
2) przedmiot odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza
(rodzaju: wodociągowe, kanalizacyjne), średnicy, materiałów i
długości,
3) rodzaj odprowadzanych ścieków do przyłącza kanalizacyjnego,
4) skład komisji, w tym: wykonawcę i użytkownika,
5) adres nieruchomości, do której wykonano podłączenie,
6) podpisy członków komisji.
3. Protokół końcowy stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania
podłączenia i jego podpisanie przez strony upoważnia wnioskodawcę
do złożenia pisemnego wniosku o zawarcie umowy.
4. Przedsiębiorstwo rozpoczyna dostawę wody lub odprowadzanie
ścieków nie później niż w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy lub
w terminie uzgodnionym z Odbiorcą.
Rozdział V
§ 16.
Każdy Odbiorca oraz osoby zamierzające podłączyć się do sieci wodociągowo - kanalizacyjnej mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności tych usług:
1) w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach, który udostępnia do wglądu:
a) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego gminy,
b) miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
c) regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
2) w Przedsiębiorstwie do wglądu:
a) wieloletni plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i
urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa,
b) plany inwestycyjne,
c) regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
§ 17.
1. W zakresie dostawy wody, miejscem wydania rzeczy w rozumieniu
Kodeksu cywilnego, jest zawór za wodomierzem głównym.
2. W przypadku braku studzienki rewizyjnej na terenie nieruchomości
gruntowej Odbiorcy odprowadzającego ścieki, miejscem rozdziału sieci
i instalacji oraz odpowiedzialności – jest granica nieruchomości
gruntowej.
3. Miejsce rozdziału sieci kanalizacyjnej, obejmującej przyłącze będące
w posiadaniu Przedsiębiorstwa i instalacji wewnętrznej oraz rozdziału
odpowiedzialności, w przypadku lokalizacji studzienki rewizyjnej na
terenie nieruchomości gruntowej Odbiorcy odprowadzającego ścieki -
znajduje się za pierwszą studzienką licząc od strony budynku.
4. W przypadku przyłącza kanalizacyjnego, będącego w posiadaniu
Odbiorcy usługi dostarczającego ścieki, miejscem rozdziału sieci
i odpowiedzialności jest miejsce połączenia sieci kanalizacyjnej
z przyłączem.
Rozdział VII
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 18.
1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania Odbiorcom informacji
dotyczących występujących zakłóceń w zaopatrzeniu w wodę
i odprowadzaniu ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowo -
kanalizacyjnych.
2. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może
nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia Odbiorców w przypadkach,
gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia
i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług w szczególności:
1) z powodu awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w
wodę lub odprowadzania ścieków,
2) dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla
życia, zdrowia lub środowiska. Dziennik Urzędowy Województwa
Opolskiego Nr 80 - 4976 - poz. 2406.
3. O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, o którym mowa w ust. 2,Przedsiębiorstwo niezwłocznie informuje Odbiorców, Burmistrza Głuchołaz i Państwową Inspekcję Sanitarną.
§ 19.
O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo powinno poinformować Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na dwa dni przed planowanym terminem, a gdyby przerwy te miały trwać ponad 12 godzin na 4 dni przed planowanym terminem.
W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo powinno zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o jego lokalizacji i warunkach korzystania.
Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadkach i na warunkach, określonych w art. 8 ustawy.
i odprowadzania ścieków
§ 22.
Odbiorca winien zapewnić niezawodne działanie wodomierza oraz urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczanie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur a także prawidłowe utrzymanie studzienki czy też pomieszczenia, w którym są zamontowane oraz przed dostępem osób nieuprawnionych. Przedsiębiorstwo winno zapewnić niezawodne działanie i utrzymanie wodomierza głównego.
§ 23.
Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o wszelkich:
1) stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia
pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby,
2) zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć
wpływ na działanie sieci.
Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków.
Odbiorca zobowiązany jest do pisemnego powiadamiania Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.
Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę
i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami ustawy
i niepowodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz nieutrudniający działalności Przedsiębiorstwa,
a w szczególności do:
1) użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość
wystąpienia awarii, skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody
w sieci wodociągowej na skutek m.in. cofnięcia się wody z instalacji
wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego
ogrzewania,
2) montażu i utrzymania zaworów antyskażeniowych w przypadkach i na
warunkach określonych odrębnymi przepisami,
3) użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób niepowodujący zakłóceń
funkcjonowania sieci kanalizacyjnej,
4) informowania Przedsiębiorstwa o własnych ujęciach wody, w celu
prawidłowego ustalania opłat za odprowadzanie ścieków,
5) wykorzystywania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza
kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach
przyłączenia do sieci oraz pisemnej umowy
zawartej z Przedsiębiorstwem,
6) podjęcia działań ograniczających skutki awarii oraz udostępniania
Przedsiębiorstwu terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania
urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przył
Sposób załatwiania reklamacji oraz wymiana informacji w zakresie zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
§ 27.
Przedsiębiorstwo winno zapewnić Odbiorcom należyty poziom usługi,
a szczególnie winno wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.
§ 28.
Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania, na życzenie Odbiorcy lub z własnej inicjatywy, pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi a przede wszystkim informacji objętych Regulaminem oraz zawartych w taryfie.
§ 29.
W przypadku stwierdzenia przez Przedsiębiorstwo lub organ inspekcji sanitarnej obniżenia jakości dostarczanej wody Odbiorcy przysługuje upust na zasadach określonych w umowie.
§ 30.
1. W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z Regulaminem lub
przerw w dostawach wody, Odbiorca usług może złożyć pisemną
reklamację w terminie trzech dni od dniazaistnienia nieprawidłowości.
2. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres Odbiorcy,
2) przedmiot reklamacji,
3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
4) zgłoszenie roszczenia,
5) numer i datę umowy,
6) podpis Odbiorcy.
4. Zgłoszona reklamacja wymaga pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia
oraz ewidencji w rejestrze reklamacji Przedsiębiorstwa.
5. Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak
niż w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia.
6. Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej.
Odpowiedź winna zawierać:
1) nazwę Przedsiębiorstwa,
2) powołanie podstawy prawnej,
3) rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględniania
reklamacji,
4) pouczenie w sprawie możliwości dochodzenia roszczeń w innym
trybie,
5) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego
Przedsiębiorstwo, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.
7. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części,
odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie faktyczne i
prawne.
8. W przypadku uwzględnienia reklamacji Przedsiębiorstwo powiadamia
Odbiorcę o wyniku rozpatrzenia.
9. Zaliczenie odszkodowania na poczet przyszłych należności może
nastąpić jedynie na wniosek Odbiorcy usługi. Dziennik Urzędowy
Województwa Opolskiego Nr 80 - 4977 – poz. 2406-2407
Rozdział X
1. Pobór wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu
Przedsiębiorstwa dokonywany jest w miejscach uzgodnionych
z Przedsiębiorstwem.
2. Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na
podstawie umowy.
Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe, z sieci będącej
w posiadaniu Przedsiębiorstwa, zobowiązani są do powiadomienia Przedsiębiorstwa o miejscu pożaru niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia.
1. Rozliczenia za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe dokonywane
są za okresy kwartalne.
2. W przypadku poboru wody na cele przeciwpożarowe z urządzeń
wodociągowych, którymi woda jest dostarczana dla innych Odbiorców
jednostka straży pożarnej przekazuje niezwłocznie Przedsiębiorstwu
informacje o ilości pobranej wody.
Rozdział X
Przepisy końcowe
§ 34.
W sprawach nieobjętych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 z póżn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
§ 35.
Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do nieodpłatnego udostępnienia na żądanie Odbiorcy niniejszego Regulaminu.
§ 36.
Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr L/315/02 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
§ 37.
Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr XXXVIII/288/05 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 30 grudnia 2005 r.
w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
§ 38.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Głuchołaz.
§ 39.
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Miejskiej Mariusz Migała